Thursday 1 September 2011

eid part 1

happy eid everyone!! its already friday yet i'm still in holly mood....haha... assignmentss?? ahhh... forget it!
raya dis year biase2 jerr... plus, dis is our first year raya without embah so, sederhana je lahhh... cucu piatu aku tahun ni wehhh... ( ade ke cucu piatu??...hihi)..

 A DAY BEFORE EID


tadaaa....! my ketupat!! muahaha

PAGI RAYA


pagi raya's menu 
- ketupat
- rendang ayam
- kuah kacang
-kari udang
- ayam masak kicap
ni mase kt umah.. kt kampung byk lagi... muahahaha


my biggest enemy - HIM


i cant find a suitable tudung for dis baju!!!! frust glerrr kot...!!
hahaha... last2 pkai amek jerr..


adam, my mom n i.. ^^
i dunno wats wrong with adam...haha


mak ayah.. <3


ok.. caption ni mcm sengal ckit... hak3... 
aku dgn adik aku mmg suke merosakkan gmbar! haha


same x dyorg?? muahaha...


yg baju biru tu nyebok jerr.. hihi..

after salam2 nk mintak maaf n duet raya session, we headed to kampung... blk kg mak dis year... lepak umah embah...  we went to d graveyard first... ziarah kubur embah2.. ( pernah x jmpe a group of people going to graveyard with jubah hitam sumenye.. all black??) siyes scary wehhh..... jubah hitam pagi2 raya kt kubur?? naseb ramai org, lau x mmg dah ketaq lutut aku!! or mmg tu trend skang just aku yg x tau?? hmmm... blk kg ayah lak pastu.. ziarah n bersihkan kubur nenek2 kt sane lak..

then, g raye... n raye... n raye... without duet raya....!! haha... tp ok la, perut kenyang...

today is 4 Syawal... my duet raya : RM 250!! haha... i cn finish them in a blink of eyes lorhh.... ngeeee....

mak anjang : umi, nah ni... rm 50.. kongsi dgn adam
umi : divide 50-50 ke mak anjang?
mak anjang : suke ati kamu lahh...
umi : haha... umi 40, adam 10 lah... blh x??.
terase mcm jahat beno aku ni.....

2nd n 3rd Syawal full house.... adik-brdik ayah sume kt my house... bes la dgr org tua2 bercerita... especially when they speak in bahasa banjar... aku x reti ckp but i can understand ok...!! then, when sedara mak dtg lak, they speak jawa... same case, i cn understand but i cant speak... alaaa.... my cousins pun same... no matter sblah mak or ayah... 

irfan ; cik umi, irfan nk muzik tu!
umi : muzik?? amende tu?
irfan : tuuu... ( pointing to adam's guitar)
umi : ohh... tu gitar la irfan oii..
err.. cik umi stands for mkcik... tp xkan nk pggil aku mkcik so, cik umi kire ok lerr..

dah start open house lorhh! naek lg la berat aku...

k, enjoy ur raya!! salam ~
eid mubarak everyone



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...